Ciemny motyw Jasny motyw

Rok 2020 wywrócił branżę eventową do góry nogami. Lockdown wynikający z wybuchu pandemii koronawirusa, spowodował masowe odwoływanie wszystkich rodzajów wydarzeń – od mniejszych, jak kursy i szkolenia, po duże festiwale czy międzynarodowe konferencje. O ile jeszcze w kwietniu wszyscy, zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy, liczyli na powrót eventów tradycyjnych wczesną jesienią, o tyle teraz wiadomo, że… nie wiadomo kiedy będziemy mogli spotykać się w większych grupach.

To oczywiście nie oznacza, że eventy nie odbywają się wcale, a wręcz przeciwnie. Tak jak musieliśmy przestawić się na tryb pracy zdalnej, tak wydarzenia zaczęły odbywać się w zupełnie nowych formułach online. Organizacja wydarzeń w Internecie stała się nową teraźniejszością, a nawet przyszłością.

2020 to dopiero początek rewolucji w branży wirtualnych eventów

Właściwie nie ma inwestora z branży tech, który nie byłby zainteresowany lokowaniem kapitału w start-up lub firmę, która rozwija platformę do organizacji eventów online. W pierwszych miesiącach 2020 roku szlaki dla innych przedsiębiorstw przecierał Zoom, którego zyski wzrosły do 186 milionów dolarów już pod koniec lipca (rok wcześniej w tym samym okresie było to 5.5 miliona).

Hopin to kolejny gracz, który niewiarygodnie szybko zyskuje na znaczeniu – brytyjski start-up już teraz wyceniany jest na 2 miliardy dolarów! A przecież to dopiero początek, bo na rynku cały czas pojawiają się nowe platformy i jeśli tendencja z 2020 roku utrzyma się, to w 2021 roku wartość rynku wirtualnych wydarzeń będzie rosnąć jeszcze gwałtowniej.

veventy platforma eventy online

Wirtualne eventy to brak ograniczeń

Wydarzenia online są wolne od wielu ograniczeń, które towarzyszą eventom tradycyjnym. Po pierwsze organizatorzy nie muszą martwić się o limit gości i mogą dotrzeć ze swoim wydarzeniem do większej ilości nowych uczestników. Po drugie uczestnicy nie są obciążeni kosztami dojazdu i zakwaterowania, a wirtualne eventy są dostępne nawet dla osób niepełnosprawnych. Po trzecie zacierają się granice związane z miejscem pobytu gości i prelegentów – na wirtualne wydarzenie można zaprosić ludzi z całego świata.

To oszczędność czasu i pieniędzy

Event tradycyjny to nie tylko wyższe koszty organizacji, ale i skomplikowana logistyka. Każdy producent wydarzeń wie, ile czasu wymaga znalezienie odpowiedniego miejsca i podwykonawców, którzy zrealizują tradycyjny event na wysokim poziomie.

W 2021, w którym firmy czeka nadal wiele niepewności spowodowanych dynamicznie zmieniającą się sytuacją gospodarczą, organizacja wirtualnych eventów nadal będzie korzystniejsza finansowo, ponieważ eliminuje koszty wynajmu powierzchni, sprzętu, a także podróży i zakwaterowania uczestników i prelegentów.

Możliwość kompleksowej analizy wydarzenia

Dane zbierane podczas każdego wirtualnego eventu, pozwalają zmierzyć zaangażowanie uczestników i zebrać opinie o przebiegu eventu. Na podstawie tej analizy organizatorzy są w stanie uzyskać szczegółowe informacje na temat zwrotu z inwestycji w wydarzenie, a także wprowadzić zmiany do kolejnych eventów, które pozytywnie wpłyną na ich jakość i odbiór.

Personalizacja eventów

W świecie, w którym wszystkiego jest „za dużo”, odbiorcy szczególnie cenią sobie spersonalizowaną komunikację. Wirtualne eventy dają możliwość stworzenia takiego scenariusza przebiegu wydarzenia, który uwzględnia te potrzeby. Dzięki zaawansowanym technologicznie platformom organizatorzy mogą tworzyć specjalne pokoje i czaty, w których możliwe są interakcje w czasie rzeczywistym pomiędzy uczestnikami, prowadzącymi i przedstawicielami marek. W ten sposób dostęp do możliwości wymiany informacji jest ogromny, a użytkownicy sami mogą decydować jakie działania podejmują w danym momencie.

Niezapomniane emocje i wrażenia

Głównym wyzwaniem organizatorów eventów jest stworzenia takiego wydarzenia, które będzie emocjonujące, a wirtualne eventy zaprojektowano w oparciu o innowacje, które to umożliwiają. Przykładem tego typu eventów są wirtualne światy, w których uczestnicy poruszają się specjalnie zaprogramowanymi avatarami 3D. Innym przykładem są specjalnie zaprojektowane czaty, umożliwiające wyrażanie emocji za pomocą animacji, takich jak oklaski czy pozdrowienia.

Wirtualne eventy zostaną z nami na dłużej

Nawet jeśli sytuacja związana z pandemią zmieni się, branża wirtualnych wydarzeń rozwinęła się już tak bardzo, że ten typ wydarzeń zostanie z nami na dłużej. Może się zmienić odrobinę środek ciężkości, z organizacji w pełni wirtualnych wydarzeń, na wydarzenia hybrydowe, ale możliwości, które daje streamowanie wydarzeń i publikowanie ich w Internecie pozostaną tak samo atrakcyjne, zarówno dla organizatorów, jak i uczestników.

2021 może przynieść wiele niewiadomych i teraz każdy z nas zdaje sobie z tego sprawę o wiele bardziej, niż jeszcze rok wcześniej. Dlatego warto inwestować w sprawdzone rozwiązania, szczególnie planując eventy. Przewagą wirtualnych wydarzeń nad tradycyjnymi jest nie tylko tych 7 powodów, które przedstawiliśmy powyżej, ale pewność, że odbędą się zgodnie z planem.

 

Umieść infografikę na swojej stronie: “Tradycyjne eventy vs Eventy online“:

infografika tradycyjne eventy vs eventy online

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły